Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej w Wicku
Serwis Szkoły Podstawowej w Wicku został zaprojektowany, by umożliwić dostępność jak najszerszej grupie użytkowników, niezależnie od używanego oprogramowania, technologii, lub niepełnosprawności.
Zgodność ze standardami
Serwis szkolawicko.pl jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML 5
- WCAG 2.1 (poziom AA) - dotyczy podstron utworzonych po 23 września 2020 r.
Zgodność z prawem polskim i międzynarodowym
Serwis szkolawicko.pl spełnia wymagania dostosowujące je do założeń USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a w szczególności wymagań dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Podstrony utworzone przed 23-09-2020 r. mogą nie spełniać wymagań dostosowujących do założeń USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Kompatybilność
Serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych. Obsługa możliwa jest zarówno za pomocą klawiatury jak i myszki.
Wygląd
Serwis szkolawicko.pl posiada mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści osobom niedowidzącym:
- serwis oparty jest na stylach CSS
- zmiana kontrastu
- zmiana wielkości czcionki
Nawigacja
Dla osób z trudnością ruchową serwis szkolawicko.pl posiada nawigację przy pomocy klawisza TAB .
Informacje szczegółowe dotyczące dostępności strony
- Tytuły stron – prawidłowo umieszczone w całym serwisie; każda strona posiada unikalny tytuł, utworzony w oparciu o jeden wzór.
- Język stron serwisu określony w kodzie strony,
- Konsekwentna nawigacja
- Istnieje możliwość pominięcia bloków
- Nagłówki zagnieżdżone w całym serwisie.
- Listy prawidłowo użyte w całym serwisie.
- Formularze prawidłowo opisane i zbudowane
- Linki graficzne wdrożone w serwisie dzięki zastosowaniu linków blokowych i ustawieniu pustych tekstów alternatywnych.
- Spójna i logiczna nawigacja.
- Ruch, animacje – żaden z elementów serwisu nie miga szybciej niż 3 razy na sekundę.
- Zastosowanie kontrastu zgodnie z wymaganym standardem WCAG 2.1 na poziomie AA
- Rozdzielenie struktury i wyglądu – strony są czytelne i dostępne po wyłączeniu obsługi CSS.
- Brak błędów składniowych HTML.
- Elementy graficzne posiadają zrozumiały tekst alternatywny. Możliwość ustawienia tekstu przez redaktora.
- Strony dają możliwość stosowania nagłówków w poprawnej hierarchii.
- Serwis nie zawiera tabel traktowanych jako element konstrukcji layoutu.
- Wszystkie mechanizmy nawigacyjne „grupy odnośników” pokazane za pomocą list nieuporządkowanych.
- Logiczna i intuicyjna kolejność nawigacji i czytania, określona za pomocą kolejności w kodzie HTML.
- Logiczna, przewidywalna, przejrzysta i spójna architektura informacji
- Komunikaty i elementy nawigacyjne nie polegają jedynie na charakterystykach zmysłowych jak np.: lokalizacji wizualnej, kształtu, miejsca lub dźwięku.
- Odnośniki znajdujące się w treściach artykułów wyróżniają się dodatkowym oznaczeniem w postaci podkreślenia.
- Po wczytaniu strony dźwięk nie jest odtwarzany od razu.
- Kontrast treści do tła wynosi co najmniej 4,5:1 w wersji kontrastowej .
- Wersja kontrastowa ma taką samą zawartość i funkcjonalność jak wersja graficzna.
- Prawidłowe wyświetlanie w systemowym trybie wysokiego kontrastu (system Microsoft Windows, przeglądarka Internet Explorer).
- Kontrasty i typografia tekstów zaprojektowane pod kątem odpowiedniej czytelności.
- Po powiększeniu rozmiaru czcionki do 150% serwis nie traci zawartości i funkcjonalności.
- Jeśli prezentacja wizualna może być przedstawiona jedynie przy użyciu tekstu, treści nie są przedstawione jedynie za pomocą grafiki. Wyjątek stanowi tekst, który jest częścią logotypu lub nazwy własnej.
- Wzmocniony i widoczny Fokus spełnia minimalne wymagania kontrastu.
- Odnośniki, które są częścią nawigacji jak np. rozwinięcia artykułów („więcej”, „czytaj więcej”) są uzupełnione w sposób zrozumiały i jednoznacznie informowały, dokąd prowadzą lub jaką akcję wykonają.
- Oprócz nawigacji standardowej zapewnione są co najmniej dwa sposoby wyszukania informacji: mapa strony i wyszukiwarka.
- Główny język dokumentu zdefiniowany i adekwatny do wersji językowej. Narzędzie do edycji treści posiada możliwość zdefiniowania języka dla konkretnych treści zamieszczonych na podstronach (atrybut lang).
- Pola formularzy opatrzone etykietami. Etykiety informują o błędach lub poprawności po ich wypełnieniu. W przypadku pojawienia się błędów system sugeruje rozwiązanie.
- Całkowita zgodność serwisu ze standardami HTML i CSS - szablony oraz kod generowany z edytora treści, w którym pracuje redaktor).
- Możliwość wystąpienia technologii wymienionych w dokumentach WCAG 2.0 jako wspierające dostępność (np.: Java Script, PDF, ARIA).
- Zastosowanie wytycznych odnośnie strony kontrastowej na potrzeby osób niepełnosprawnych (np. czarne tło, żółte i białe litery).
- Teksty w alternatywnej wersji kolorystycznej posiadają prawidłowy kontrast
- Odnośniki są zachowane w wersji kontrastowej
- Dobrze widoczny przycisk przełączenia na wersję kontrastową.
- Dobrze widoczny przycisk powrotu do pierwotnej kolorystyki w wersji kontrastowej.
- Możliwość powiększania czcionki:
- Przycisk powiększenia zmienia tekst artykułu oraz wielkość tekstu nawigacji i innych bloków treści strony
- Powiększenie działające na wszystkich podstronach
- Widoczne przyciski powiększenia
Przyciski powiększenia dostępne z poziomu klawiatury
Dostępność architektoniczna szkoły
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Wicku ul. Parkowa 4 84-352 Wicko
Do budynku szkoły prowadzą 3 wejścia, które posiadają schody, istnieje możliwość wjazdu osoby niepełnosprawnej.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzących.
W budynku jest winda.
W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Dla osób poruszających się na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze.
Na parterze budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do wszystkich pomieszczeń szkoły dostępnych dla uczniów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W szkole nie ma tłumacza języka migowego.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.