Egzamin ósmoklasisty za nami, choć emocje związane z oczekiwaniem na wyniki jeszcze nie opadły…
Czas tuż przed 23 maja, czyli egzaminem z języka polskiego, wykorzystywaliśmy w klasie VIII przede wszystkim na powtórki, m. in. porządkowaliśmy i utrwalaliśmy treści lektur obowiązkowych. Z nich to bowiem pochodzi fragment znajdujący się w arkuszu, poza tym do konkretnych, podanych w wymaganiach egzaminacyjnych utworów, odwołać się należy w wypracowaniu. Aby ułatwić ósmoklasistom przygotowanie do egzaminu, przypomnieliśmy sobie ich treść, bohaterów, poruszane problemy, czas akcji, rodzaj i gatunek literacki. Wykorzystałam do tego specjalnie przygotowane przeze mnie lekturowe koła fortuny oraz karty postaci. Porządkując treści z literatury, wykorzystywaliśmy materiały tradycyjne, tj. słowniki, encyklopedie, kompendia oraz źródła internetowe. Koła lekturowe oraz karty postaci mobilizowały do poszukiwań, uruchamiały skojarzenia…
Czy te działania przyniosą pożądany efekt? Zobaczymy w dniu ogłoszenia wyników.
Dorota Halas