Skocz do głównej treści strony
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Wicku

„…A to polski właśnie!”

Data: 03-12-2023

Jak pracujemy na lekcjach języka polskiego? Na pewno twórczo i kreatywnie. Jakie pomoce wykorzystujemy? Nietypowe…

            Kolorowe klamerki – przydają się np. do oznaczania różnych części mowy. Podczas lekcji powtórzeniowej piątoklasiści otrzymali ilustracje z różnymi wyrazami. Mieli je zakwalifikować do określonych grup, oznaczając obrazki kolorami: czasowniki klamerką czerwoną, rzeczowniki – zieloną, przymiotniki - żółtą. Zadanie zostało wykonane szybko i bezbłędnie.

            Kostki – umieściłam na nich przykłady, pytania lub nazwę danej części mowy. W zależności od tego, co uczeń wylosuje, resztę musi dopowiedzieć sam. ;)

            Długopisy z lampą UV – informacje nimi zapisane są na pierwszy rzut oka niewidoczne. „Magia” działa po włączeniu lampki. Zapisywałam nimi wskazówki np. podczas zadań powtórzeniowych lub przeznaczonych do samodzielnego rozwiązania.

            Drewniane figurki – idealne do przedstawienia treści utworu literackiego. Wystarczyły karteczki z imionami postaci występujących np. w micie i …wyobraźnia zaczęła działać, a treść stała się przystępniejsza.

            „Diamenciki” – czyli lśniące, plastikowe „kamyczki” lub serduszka. Wykorzystałam je np. jako zachętę do samodzielnego poszukiwania informacji przy lekcji powtórzeniowej. Uczniowie pracowali w grupach. Wykonywali zadania z karty pracy. Mogli korzystać z zeszytów i podręczników, jeśli jednak chcieli poprosić mnie o pomoc, musieli oddać „diamencik”. Większość grup uniosła się ambicją i zadania wykonała samodzielnie. Cel został więc osiągnięty;)
 

Dorota Halas

Grafika 1: „…A to polski właśnie!”
Grafika 2: „…A to polski właśnie!”
Grafika 3: „…A to polski właśnie!”
Grafika 4: „…A to polski właśnie!”
Grafika 5: „…A to polski właśnie!”
Grafika 6: „…A to polski właśnie!”
Grafika 7: „…A to polski właśnie!”
Grafika 8: „…A to polski właśnie!”
Grafika 9: „…A to polski właśnie!”
Grafika 10: „…A to polski właśnie!”
Grafika 11: „…A to polski właśnie!”
Grafika 12: „…A to polski właśnie!”
Grafika 13: „…A to polski właśnie!”
Grafika 14: „…A to polski właśnie!”
Grafika 15: „…A to polski właśnie!”
Grafika 16: „…A to polski właśnie!”
Grafika 17: „…A to polski właśnie!”
Grafika 18: „…A to polski właśnie!”
Grafika 19: „…A to polski właśnie!”
Grafika 20: „…A to polski właśnie!”
Grafika 21: „…A to polski właśnie!”
Grafika 22: „…A to polski właśnie!”
Grafika 23: „…A to polski właśnie!”
Grafika 24: „…A to polski właśnie!”

Przejdź do góry strony